Wyszukaj na stronie:

O Eterno



przetwory

Wszystkie przetwory ETERNO powstają według naszych autorskich receptur. Choć ostatnio na rynku pojawiły się podobne produkty (np. cytrynki z rumem), to my jesteśmy kreatorami ich oryginalnego smaku. Szukajcie go u źródła! To oryginał smakuje najlepiej.

HISTORIA ETERNO - KOLEKCJA SMAKÓW I WSPOMNIEŃ

1890


„Żałuję, że nie dane mi było zobaczyć tej słynnej cukierni przy Newskim Prospekcie…”

Tadeusz Kryszyn    

01eterno_2

Wszystko zaczęło się od kilku szklanych słoików i książki „ L art de conserver les substances animales et vegetales” (Sztuka konserwowania substancji zwierzęcych i roślinnych) zakupionych przez Matyldę Aubry naszą praprababcię. To wtedy powstały pierwsze cytrynki. Matylda serwowała je jako dodatek do herbaty w swojej cukierni przy Newskim Prospekcie.  Były tak smaczne, że przychodzili po nie kucharze z pobliskiego Grand Hotel.

1900

„Babcia Helena – godzinami mogłem słuchać opowiadań o jej życiu”

Tadeusz Kryszyn

oet2

Na początku XX w. sława naszych rodzinnych przetworów dotarła do Chin! Udała się tam Helena – najmłodsza córka Matyldy. Podczas gdy jej mąż Wieńczysław Kołłątaj czynnie uczestniczył w życiu tamtejszej polonii ona zajmowała się tym, co potrafiła najlepiej czyli produkcją konfitur. Choć w 1915 Helena wróciła do Petersburga, a następnie do Wilna pobyt w Chinach był dla niej jedyną w swoim rodzaju okazją do poznania nowych smaków. Mało kto słyszał wówczas o chińskich ziołach i hibiskusie.

 

1967

 „Nie raz dostałem chochlą po łapach”

Tadeusz Kryszyn

Po II wojnie światowej tradycja robienia przetworów po raz kolejny została przekazana na najmłodszą córkę – Eugenię. Babcia Helena do śmierci mieszkała jednak wraz z córką, opiekując się kuchnią i wnukami. Stale dbała też o to, by spiżarnia była pełna przetworów. W 1967 r. Eugenia wraz z mężem Walerianem założyła kwaszarnię w Milanówku. Ogórki i kapusta pochodziły z ich własnych upraw. Po zawekowaniu były eksportowane do Szwecji i Niemiec. Wszystkiemu z uwagą przypatrywał się ich syn Tadeusz. To w nim babcia Helena widziała kontynuatora rodzinnej tradycji.

 

2004

„Namówiłem Synową, abyśmy podzielili się smakiem cytrynek z innymi”

Bogumił Stelmach     

Kuchnia była w naszych domach głównym miejscem spotkań, a gotowanie – pasją, która łączyła obie rodziny. Przy kubku dobrej herbaty integracja przebiegała najprzyjemniej. Nie wyobrażaliśmy sobie herbaty bez Cytrynek, które od lat przyrządzałem na spotkania ze znajomymi. To ich opinia po czasie okazała się być impulsem do produkowania przysmaku na większą skalę. Z myślą, aby smak Cytrynek poznał cały świat, zaczęliśmy przygotowania do założenia spółki. Już wtedy wiedzieliśmy, że nie będą one jedynym produktem, z którego zasłynie nasza firma.

oeterno1_1

 

2005

 „Wyciągnęliśmy stare, sprawdzone przepisy i zaczęliśmy działać”

Barbara Stelmach

Barbara

Pierwszym produktem, na którym pojawiło się logo Eterno były cytrynki z rumem.  Dlaczego zdecydowaliśmy się na taką nazwę? Eterno znaczy wieczny. Skoro przepisom Matyldy Aubry udało przetrwać się tak długo istnieje spora szansa na to, że ich smak będzie jeszcze cieszyć kilka kolejnych pokoleń. Z czasem do cytrynek dołączyły  inne domowe przetwory. Są to zarówno konfitury, których receptury zachowały się w rodzinnych notatnikach, jak i zupełnie nowe przepisy mojego taty Tadeusza. Przez 10 lat istnienia firmy powstało ich ponad 60. Dziś jesteśmy już znani, jako sprawdzony producent przetworów owocowych. Doceniają nas zarówno samorządowcy, jak i klienci. Doceń Polskie (2011), Jakość roku 2012, Dobry Produkt wybór ekspertów 2015 -  to tylko wybrane z wyróżnień, jakie zdobyły nasze ekologiczne przetwory.

 

2016

„Ma być zdrowo i smacznie”

Barbara Stelmach 

Nasze przetwory nigdy nie zawierały sztucznych barwników i konserwantów. Do uzyskania EKO certyfikatu konieczne jest jednak wykazanie, że konfitury powstały tylko z certyfikowanych surowców, przy użyciu tradycyjnych metod. Uznaliśmy, że jesteśmy w stanie sprostać temu wyzwaniu. W marcu 2016 r. zakończył się proces certyfikacji pierwszych EKO słoiczków Eterno. Pierwszym Bio produktem są EKO Cytrynki w syropie. To najbardziej rozpoznawalny słoiczek ETERNO, więc należały mu się specjalne przywileje.  Kolejne ekologiczne przetwory to EKO Czerwone Pomarańcze i EKO Limonki w syropie. Z biegiem czasu z pewnością pojawi się ich jeszcze więcej.

 

2019

„Łączymy tradycję z nowoczesnością”

Kamil Stelmach

Kamil Stelmach

Jesteśmy marką rodziną, a ja reprezentuję trzecie pokolenie zaangażowane w pracę firmy. Przez ostatnie pięć lat obserwuję intensywny rozwój. Od 2016 roku jesteśmy w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze, co oznacza, że wytwarzając przetwory wyłącznie z mazowieckich surowców przyczyniamy się do promowania wyjątkowej, regionalnej żywności Województwa Mazowieckiego. Już trzykrotnie kolejne przetwory dołączają do listy produktów Sieci Dziedzictwa. Uczestniczymy w wielu wydarzeniach, targach, konferencjach i sympozjach. Współpracujemy z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego. Otrzymujemy nagrody, w tym m.in. Laur Marszałka, dwukrotnie „Polski Producent Żywności”, medale targów, a ostatnio „Orły Wprost”. Największym sukcesem bieżącego roku jest wpisanie naszych Mazowieckich Powideł Śliwkowych na Listę Produktów Tradycyjnych. Oprócz tradycji stawiamy na innowacyjność. Naszym celem jest służyć społeczeństwu poprzez dostarczanie zdrowych i naturalnych przetworów owocowych i warzywnych. Stawiamy na jakość, smak i szeroki wybór oryginalnych przetworów. Naturalnym jest, że środkiem do osiągnięcia tego celu jest ciągły rozwój. Dlatego szykując się do zmian na piętnastolecie firmy, które przypada już w przyszłym roku, moim zadaniem jest pilnowanie celu nadrzędnego, żebyśmy nigdy nie zeszli z tej drogi.

 

2020

„Zaczynamy nowy rozdział w historii ETERNO”

Barbara i Kamil Stelmach

Logo ETERNO

W lutym 2020 roku, przy okazji 15-lecia naszej firmy, nastąpiła oficjalna premiera nowego wizerunku naszej marki. Postanowiliśmy unowocześnić ETERNO poprzez stworzenie nowego logo. Zmianie uległy także opakowania oraz etykiety na produktach.
Byliśmy bardzo przywiązani do naszego logo i wizerunku i wiemy, że Państwo także zdążyliście się już do niego przyzwyczaić. Od jakiegoś czasu jednak zdawaliśmy sobie sprawę, że zmiana wizerunku w Eterno jest nieunikniona. Nie to jednak było głównym powodem zmian. Przede wszystkim chcieliśmy, aby nasz nowy wizerunek stał się bardziej nowoczesny, przejrzysty, spójny i wyróżniał się na tle innych. Nasze produkty i ich jakość zasługują na odpowiednią oprawę. Mamy również nadzieję, że nasze wysiłki spowodują, iż marka stanie się jeszcze bardziej interesująca, ponadczasowa i atrakcyjna również dla przyszłych pokoleń. Nasze nowe logo jest monochromatyczne i nowoczesne. W sloganie „Smak rodzinnej pasji” użyliśmy czytelnej, nowoczesnej czcionki. Nasze logo, pomimo iż zostało całkowicie zmienione, nadal zawiera w sobie ducha oryginału. W logotypie umieściliśmy naszą nazwę połączoną z symboliką znaczenia słowa „eterno” – „wieczny” oraz element symbolizujący naturę, którą tak bardzo sobie cenimy. Nowe etykiety zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami, w duchu minimalizmu, jednak dzięki użyciu ręcznie malowanych elementów udało nam się ocieplić ich prostą formę. Zmieniliśmy również czcionkę. Dzięki wprowadzeniu tej zmiany informacje na etykiecie stały się bardziej czytelne. Postanowiliśmy także ujednolicić nasze opakowania po to, aby nasze produkty stały się bardziej spójne i jednolite. Dzięki temu zabiegowi będą się pięknie prezentować na sklepowych półkach. Modernizując naszą markę, wciąż oddając hołd naszemu dziedzictwu, pragniemy stworzyć nową, niesamowitą energię. Zmiana wizerunku jest częścią wieloaspektowego planu rozwoju firmy. Jednak to wciąż my. Nadal jesteśmy Eterno. Nowoczesne, spójne i mamy nadzieję, łatwiej rozpoznawalne i jeszcze bardziej atrakcyjne.

oeterno1_1

Nagrody i certyfikaty

Lista Produktów Tradycyjnych
Lista Produktów Tradycyjnych
Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze
Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze
Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze Dyplom
Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze Dyplom
Agro Polska Licencja
Agro Polska Licencja
Agro Polska
Agro Polska
Medal targów Smaki Regionów 2019
Medal targów Smaki Regionów 2019
Medal targów Smaki Regionów Poznań 2019
Medal targów Smaki Regionów Poznań 2019
Nagroda Orły Wprost 2019
Nagroda Orły Wprost 2019
Polski Producent Żywności Dyplom Ministra
Polski Producent Żywności Dyplom Ministra
Polski Producent Żywności 2018
Polski Producent Żywności 2018
Polski Producent Żywności Nagroda Specjalna
Polski Producent Żywności Nagroda Specjalna
PPŻ
PPŻ
EKO Inspiracja
EKO Inspiracja
EKO BIO Produkty Ekologiczne
EKO BIO Produkty Ekologiczne
Firma Rodzinna
Firma Rodzinna
Polski Producent Żywności
Polski Producent Żywności
Polski Producent Żywności Ogólnokrajowy
Polski Producent Żywności Ogólnokrajowy
Polski Producent Żywności 2016
Polski Producent Żywności 2016
Pyszna Polska
Pyszna Polska
Złoty Medal Natura Food 2016
Złoty Medal Natura Food 2016
Dobry Produkt 2016
Dobry Produkt 2016
Dobry Produkt 2016 - Wybór Internautów
Dobry Produkt 2016 - Wybór Internautów
Doceń polskie - EKO Cytrynki w syropie
Doceń polskie - EKO Cytrynki w syropie
Doceń polskie - EKO Czerwone pomarańcze w syropie
Doceń polskie - EKO Czerwone pomarańcze w syropie
Doceń polskie - EKO Limonki w syropie
Doceń polskie - EKO Limonki w syropie
Doceń polskie - Cytrynki z rumem
Doceń polskie - Cytrynki z rumem
Doceń polskie - Pigwa w syropie
Doceń polskie - Pigwa w syropie
Doceń polskie - Syrop malina z miodem
Doceń polskie - Syrop malina z miodem
Złoty Lubczyk 2014 - Konfitura carska figa z makiem
Złoty Lubczyk 2014 - Konfitura carska figa z makiem
Dobry produkt - Produkt innowacyjny
Dobry produkt - Produkt innowacyjny
Dobry produkt - Wybór internautów
Dobry produkt - Wybór internautów
Jakość roku 2016
Jakość roku 2016
EKO Jakość roku 2016
EKO Jakość roku 2016

Znajdź nas:

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się już dziś!

Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies