przetwory

Wszystkie przetwory ETERNO powstają według naszych autorskich receptur. Choć ostatnio na rynku pojawiły się podobne produkty (np. cytrynki z rumem), to my jesteśmy kreatorami ich oryginalnego smaku. Szukajcie go u źródła! To oryginał smakuje najlepiej.

HISTORIA ETERNO - KOLEKCJA SMAKÓW I WSPOMNIEŃ

1890


„Żałuję, że nie dane mi było zobaczyć tej słynnej cukierni przy Newskim Prospekcie…”

Tadeusz Kryszyn    

01eterno_2

Wszystko zaczęło się od kilku szklanych słoików i książki „ L art de conserver les substances animales et vegetales” (Sztuka konserwowania substancji zwierzęcych i roślinnych) zakupionych przez Matyldę Aubry naszą praprababcię. To wtedy powstały pierwsze cytrynki. Matylda serwowała je jako dodatek do herbaty w swojej cukierni przy Newskim Prospekcie.  Były tak smaczne, że przychodzili po nie kucharze z pobliskiego Grand Hotel.

1900

„Babcia Helena – godzinami mogłem słuchać opowiadań o jej życiu”

Tadeusz Kryszyn

oet2

Na początku XX w. sława naszych rodzinnych przetworów dotarła do Chin! Udała się tam Helena – najmłodsza córka Matyldy. Podczas gdy jej mąż Wieńczysław Kołłątaj czynnie uczestniczył w życiu tamtejszej polonii ona zajmowała się tym, co potrafiła najlepiej czyli produkcją konfitur. Choć w 1915 Helena wróciła do Petersburga, a następnie do Wilna pobyt w Chinach był dla niej jedyną w swoim rodzaju okazją do poznania nowych smaków. Mało kto słyszał wówczas o chińskich ziołach i hibiskusie.

 

1967

 „Nie raz dostałem chochlą po łapach”

Tadeusz Kryszyn

oet2

Po II wojnie światowej tradycja robienia przetworów po raz kolejny została przekazana na najmłodszą córkę – Eugenię. Babcia Helena do śmierci mieszkała jednak wraz z córką, opiekując się kuchnią i wnukami. Stale dbała też o to, by spiżarnia była pełna przetworów. W 1967 r. Eugenia wraz z mężem Walerianem założyła kwaszarnię w Milanówku. Ogórki i kapusta pochodziły z ich własnych upraw. Po zawekowaniu były eksportowane do Szwecji i Niemiec. Wszystkiemu z uwagą przypatrywał się ich syn Tadeusz. To w nim babcia Helena widziała kontynuatora rodzinnej tradycji.

 

2004

„Namówiłem Synową, abyśmy podzielili się smakiem cytrynek z innymi”

Bogumił Stelmach     

Kuchnia była w naszych domach głównym miejscem spotkań, a gotowanie – pasją, która łączyła obie rodziny. Przy kubku dobrej herbaty integracja przebiegała najprzyjemniej. Nie wyobrażaliśmy sobie herbaty bez Cytrynek, które od lat przyrządzałem na spotkania ze znajomymi. To ich opinia po czasie okazała się być impulsem do produkowania przysmaku na większą skalę. Z myślą, aby smak Cytrynek poznał cały świat, zaczęliśmy przygotowania do założenia spółki. Już wtedy wiedzieliśmy, że nie będą one jedynym produktem, z którego zasłynie nasza firma.

oeterno1_1

 

2005

 „Wyciągnęliśmy stare, sprawdzone przepisy i zaczęliśmy działać”

Barbara Stelmach

Barbara

Pierwszym produktem, na którym pojawiło się logo Eterno były cytrynki z rumem.  Dlaczego zdecydowaliśmy się na taką nazwę? Eterno znaczy wieczny. Skoro przepisom Matyldy Aubry udało przetrwać się tak długo istnieje spora szansa na to, że ich smak będzie jeszcze cieszyć kilka kolejnych pokoleń. Z czasem do cytrynek dołączyły  inne domowe przetwory. Są to zarówno konfitury, których receptury zachowały się w rodzinnych notatnikach, jak i zupełnie nowe przepisy mojego taty Tadeusza. Przez 10 lat istnienia firmy powstało ich ponad 60. Dziś jesteśmy już znani, jako sprawdzony producent przetworów owocowych. Doceniają nas zarówno samorządowcy, jak i klienci. Doceń Polskie (2011), Jakość roku 2012, Dobry Produkt wybór ekspertów 2015 -  to tylko wybrane z wyróżnień, jakie zdobyły nasze ekologiczne przetwory.

 

2016

„Ma być zdrowo i smacznie”

Barbara Stelmach 

Barbara

Nasze przetwory nigdy nie zawierały sztucznych barwników i konserwantów. Do uzyskania EKO certyfikatu konieczne jest jednak wykazanie, że konfitury powstały tylko z certyfikowanych surowców, przy użyciu tradycyjnych metod. Uznaliśmy, że jesteśmy w stanie sprostać temu wyzwaniu. W marcu 2016 r. zakończył się proces certyfikacji pierwszych EKO słoiczków Eterno. Pierwszym Bio produktem są EKO Cytrynki w syropie. To najbardziej rozpoznawalny słoiczek ETERNO, więc należały mu się specjalne przywileje.  Kolejne ekologiczne przetwory to EKO Czerwone Pomarańcze i EKO Limonki w syropie. Z biegiem czasu z pewnością pojawi się ich jeszcze więcej.

 

2019

„Łączymy tradycję z nowoczesnością”

Kamil Stelmach

Kamil Stelmach

Jesteśmy marką rodziną, a ja reprezentuję trzecie pokolenie zaangażowane w pracę firmy. Przez ostatnie pięć lat obserwuję intensywny rozwój. Od 2016 roku jesteśmy w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsze, co oznacza, że wytwarzając przetwory wyłącznie z mazowieckich surowców przyczyniamy się do promowania wyjątkowej, regionalnej żywności Województwa Mazowieckiego. Już trzykrotnie kolejne przetwory dołączają do listy produktów Sieci Dziedzictwa. Uczestniczymy w wielu wydarzeniach, targach, konferencjach i sympozjach. Współpracujemy z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego. Otrzymujemy nagrody, w tym m.in. Laur Marszałka, dwukrotnie „Polski Producent Żywności”, medale targów, a ostatnio „Orły Wprost”. Największym sukcesem bieżącego roku jest wpisanie naszych Mazowieckich Powideł Śliwkowych na Listę Produktów Tradycyjnych. Oprócz tradycji stawiamy na innowacyjność. Naszym celem jest służyć społeczeństwu poprzez dostarczanie zdrowych i naturalnych przetworów owocowych i warzywnych. Stawiamy na jakość, smak i szeroki wybór oryginalnych przetworów. Naturalnym jest, że środkiem do osiągnięcia tego celu jest ciągły rozwój. Dlatego szykując się do zmian na piętnastolecie firmy, które przypada już w przyszłym roku, moim zadaniem jest pilnowanie celu nadrzędnego, żebyśmy nigdy nie zeszli z tej drogi.

 

2019

Stworzyliśmy i zastrzegliśmy znak Vege – symbol produktów wegańskich

Barbara i Kamil Stelmach

vege znak wegańskie produkty

vege logo

Czy wiesz, że liczba osób wybierających dietę roślinną stale rośnie?

Ludzie decydują się na weganizm z wielu powodów: etycznych, środowiskowych, zdrowotnych, chęci utraty wagi czy po prostu - z ciekawości. Niezależnie od wyboru, wychodzimy im naprzeciw z produktami, które pokazują, że wybierając dietę roślinną wcale nie trzeba wyrzekać się smaków, które towarzyszyły nam na diecie tradycyjnej. Zdarza się nawet, że wegańskie zamienniki smakują bardziej!

Dzięki ręcznej produkcji i pasji, z którą przyrządzamy nasze produkty nadajemy im smaki domowej kuchni.

Przekonaj się sam!

Znajdź nas na Instagramie i Facebooku: @VegEterno

Większość produktów ETERNO jest wegańskich. Szukajcie na etykiecie tych znaków, one będą wskazywały produkty w 100% roślinne.

 

2020

„Zaczynamy nowy rozdział w historii ETERNO”

Barbara i Kamil Stelmach

Logo ETERNO

W lutym 2020 roku, przy okazji 15-lecia naszej firmy, nastąpiła oficjalna premiera nowego wizerunku naszej marki. Postanowiliśmy unowocześnić ETERNO poprzez stworzenie nowego logo. Zmianie uległy także opakowania oraz etykiety na produktach.
Byliśmy bardzo przywiązani do naszego logo i wizerunku i wiemy, że Państwo także zdążyliście się już do niego przyzwyczaić. Od jakiegoś czasu jednak zdawaliśmy sobie sprawę, że zmiana wizerunku w Eterno jest nieunikniona. Nie to jednak było głównym powodem zmian. Przede wszystkim chcieliśmy, aby nasz nowy wizerunek stał się bardziej nowoczesny, przejrzysty, spójny i wyróżniał się na tle innych. Nasze produkty i ich jakość zasługują na odpowiednią oprawę. Mamy również nadzieję, że nasze wysiłki spowodują, iż marka stanie się jeszcze bardziej interesująca, ponadczasowa i atrakcyjna również dla przyszłych pokoleń. Nasze nowe logo jest monochromatyczne i nowoczesne. W sloganie „Smak rodzinnej pasji” użyliśmy czytelnej, nowoczesnej czcionki. Nasze logo, pomimo iż zostało całkowicie zmienione, nadal zawiera w sobie ducha oryginału. W logotypie umieściliśmy naszą nazwę połączoną z symboliką znaczenia słowa „eterno” – „wieczny” oraz element symbolizujący naturę, którą tak bardzo sobie cenimy. Nowe etykiety zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami, w duchu minimalizmu, jednak dzięki użyciu ręcznie malowanych elementów udało nam się ocieplić ich prostą formę. Zmieniliśmy również czcionkę. Dzięki wprowadzeniu tej zmiany informacje na etykiecie stały się bardziej czytelne. Etykiety drukowane są na papierze z recyklingu z wtłoczonymi kawałkami skórek jabłka. Postanowiliśmy także ujednolicić nasze opakowania po to, aby nasze produkty stały się bardziej spójne i jednolite. Dzięki temu zabiegowi będą się pięknie prezentować na sklepowych półkach. Modernizując naszą markę, wciąż oddając hołd naszemu dziedzictwu, pragniemy stworzyć nową, niesamowitą energię. Zmiana wizerunku jest częścią wieloaspektowego planu rozwoju firmy. Jednak to wciąż my. Nadal jesteśmy Eterno. Nowoczesne, spójne i mamy nadzieję, łatwiej rozpoznawalne i jeszcze bardziej atrakcyjne.

oeterno1_1

2022


„Nasze cytrynki doczekały się swojego święta - 31 maja obchodzimy Dzień Cytryn w Słoiku…”

Barbara i Kamil Stelmach, Tadeusz Kryszyn

01eterno_2

31 maja 2022r. ustanowiliśmy Dniem Cytryn w Słoiku. Rokrocznie przełom maja i czerwca był dla nas końcem sezonu cytrynowego i możliwością na odrobinę odpoczynku. Dlatego 31 maja to najlepsza data na święto pierwszego i wciąż najpopularniejszego produktu pod marką ETERNO czyli Cytrynek z rumem. Chcemy, aby każdy mógł cieszyć się naszym szczęściem, aby przypominać każdemu skąd się wzięły cytryny w słoiku i aby zaciekawić tych, którzy jeszcze nas nie znają do zainteresowania się naszymi naturalnymi przetworami. Jest to też Dzień Pracownika Przemysłu Spożywczego czyli mamy podwójny powód do świętowania.


NASZA MISJA I WARTOŚCI

Nasza odpowiedzialność

Jesteśmy świadomi jakie zagrożenia niesie za sobą pobyt człowieka na tym świecie. Jesteśmy gościem na tej planecie i chcemy o nią dbać.

Dlatego nasze produkty zawsze były i będą pakowane w szklane słoiki i butelki, które możecie użyć ponownie.

Dlatego owoce i warzywa, z których robimy nasze przetwory kupujemy od lokalnych rolników, żeby pokonywały jak najkrótszą drogę z pola do słoika.

Dlatego od początku po dziś dzień przygotowujemy wszystkie przetwory ręcznie, domowymi sposobami.

Dlatego nasze etykiety drukujemy na papierze, który wykonany został z 5% odpadów jabłkowych z produkcji soku jabłkowego i 95% masy celulozowej. Posiada również certyfikat FSC®.

Nasza misja

Chcielibyśmy przede wszystkim zachować dla kolejnych pokoleń prawdziwe smaki domowych konfitur, syropów, chrzanów, sosów czy owoców do deserów. Jest to nasze dziedzictwo rodzinne, ale też kulinarne dziedzictwo Mazowsza, a także całej Polski. 

Pragniemy przypomnieć, że jedzenie może być zdrowe, że nie musi mieć sztucznych dodatków żeby było smaczne. Czyste etykiety to w głównej mierze składniki roślinne, owoce i warzywa, a także przyprawy. Cukier zawarty w naszych przetworach jest pochodzenia roślinnego, a wszystkie produkty z jego dodatkiem mają korzystny wpływ i dodają energii, a że podawane są jako rozcieńczane w płynach np. syropy w herbacie, ich kaloryczność spada. Sól kłodawska, której używamy nie ma w składzie substancji przeciwzbrylających i jest wydobywana w Polsce. Jest minerałem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dla osób które nie mogą spożywać tych składników mamy całą gamę produktów bez cukru i soli, którą cały czas poszerzamy.

Tworzymy smaki, które oddają ciepło rodzinnego domu, aby każdy mógł w pędzie tego życia zatrzymać się i przypomnieć radosne chwile dzieciństwa, gdy odwiedzało się babcię na niedzielnym obiadku. Smaki, które oprócz cieszenia podniebienia są pełne zdrowia i niezbędnych dla każdego organizmu składników odżywczych.

Wspieramy lokalnych dostawców i rodzinne gospodarstwa rolne z Mazowsza, gdzie znajduje się nasza Manufaktura. A nasze cytrusy kupujemy od rolników z nie skażonych przemysłem regionów świata - mają one certyfikaty ekologiczne co wskazuje na ich najwyższą jakość.

Wszyscy, którzy przeszli na dietę roślinną znajdą u nas szereg przysmaków wegańskich bez składników pochodzenia zwierzęcego.

Nasza filozofia

Zero waste – towarzyszy nam od pokoleń. Również w naszej działalności pragniemy się nią kierować.

- zminimalizowaliśmy druk materiałów promocyjnych, np. materiały PR proponujemy w wersji elektronicznej

- co się da używamy ponownie, wiele razy albo do końca życia

- segregujemy odpady

- kompostujemy organiczne szczątki

- rozpoczęliśmy własne uprawy owoców i warzyw, a także kwiatów miododajnych

- w naszych mediach społecznościowych podpowiadamy jak zdrowo jeść i nie wyrzucać jedzenia

Nowa rzeczywistość 2020/2021

W związku z pojawieniem się nowego, niespodziewanego i nieobliczalnego przeciwnika dostarczamy zamówienia do paczkomatów lub bezpiecznymi przesyłkami kurierskimi bez konieczności wychodzenia do sklepów. Znaleźć nas można również na allegro.pl i innych platformach zakupowych, które proponują bezpieczne zakupy bez wychodzenia z domu.

Nagrody i certyfikaty

Loading...