Data: 21 lutego 2025
Kategoria: Aktualności
Jesteśmy dla Was od 20 lat!
Data: 21 lutego 2025
Kategoria: Aktualności



To już 20 lat dostarczamy najsmaczniejsze, niezmiennie w 100% naturalne przetwory owocowo - warzywne. Bądźcie z nami i czekajcie na wyjątkowe wydarzenia, które przygotowaliśmy na ten rok z okazji jubileuszu.

Kolekcjonerzy smaków – 20-lecie marki Eterno

Czy możliwe jest połączenie wielopokoleniowej tradycji z dynamiczną nowoczesnością? Już od 20 lat udowadniamy, że dla nas nie ma rzeczy niemożliwych! Pyszne i zdrowe produkty oraz rodzinne przepisy stanowią nierozerwalne części naszej firmy. Zapraszamy Cię do wyjątkowego świata, w którym wspólnie spędzane chwile pachną cytrynkami z rumem, a każdy kolejny kęs zachwyca naturalnym smakiem.

Zdrowie w słoiku, czyli przepis prababci

Choć w tym roku przypada 20-lecie naszej firmy, to historia kultowego przepisu, który zapoczątkował nasze dzieje, sięga końca XIX wieku. Wtedy też Matylda Aubrey opracowała wyjątkowy przepis, który szybko stał się prawdziwym przebojem. Nasza prababcia miała żyłkę do interesów, bowiem domowe Cytrynki z rumem serwowała w swojej cukierni przy Newskim Prospekcie. Naturalny wyrób prędko zaczął przyciągać rzesze klientów, którzy nie wyobrażali już sobie popołudniowej herbaty bez dodatku aromatycznych cytrynek. Niepowtarzalny smak docenili też kucharze ze znajdującego się w okolicy Grand Hotelu. Opowieści głoszą, że potrafili oni wykupować wszystkie słoiki, tak że Matylda nie nadążała z produkcją. Przepis na Cytrynki z rumem stał się naszym rodzinnym dziedzictwem, które pielęgnowaliśmy w każdym kolejnym pokoleniu. Smak kwaskowatych owoców połączonych z wyrazistym alkoholem stał się dobrze znany nie tylko członkom naszej rodziny, ale również przyjaciołom i znajomym. Nasi goście doskonale wiedzieli, że w naszych progach czeka na nich wyjątkowy domowy specjał. Okazało się jednak, że już nie nadążamy z tworzeniem domowych przetworów dla wszystkich znajomych i w końcu oni sami zaczęli nas przekonywać, że z chęcią zapłaciliby za większą partię słoików wypełnionych naturalnymi pysznościami. Tak oto, w 2005 roku, narodziła się firma Eterno.

Oryginalne Cytrynki z rumem

Wszystko zaczęło się od Cytrynek z rumem i początkowo tylko one wypełniały naszą ofertę. By rozkręcić firmę, chcieliśmy skupić się przede wszystkim na kultowym produkcie, którego smak i recepturę doskonale znaliśmy. Choć obecnie podobne produkty znajdują się także w ofertach innych firm, to nasze Cytrynki stały się dla nich wzorcem. Gdy 20 lat temu wprowadzaliśmy Cytrynki na rynek, było to nie lada wyzwanie. Trudności pojawiały się już na poziomie przekonania sprzedawców do wystawienia naszego przetworu. Cytrynki były tak innowacyjne i oryginalne, że właściciele sklepów nie tylko nie wróżyli im sukcesu, ale nawet nie wiedzieli, gdzie znaleźć na nie miejsce na półkach. Czy umieścić je przy syropach, a może tuż obok dżemów i powideł? Pierwsze lata Eterno upłynęły na pokonywaniu trudności związanych z tradycyjnym podejściem wielu osób. Mało kto chciał inwestować w nowy produkt o w pełni oryginalnym smaku. W związku z tym wiele osób przepowiadało nam rychły upadek i przekonywało do szybkiego zamknięcia działalności. Na szczęście upór i wiara w niepowtarzalny smak Cytrynek opłaciły się, a obecnie nasz przetwór jest inspiracją dla wielu innych firm. Każde czasy niosą ze sobą inne wyzwania. Współcześnie jest to większa konkurencja na rynku. Jednocześnie obecnie ludzie chętniej sięgają po nietypowe smaki oraz oryginalne oparte na rodzinnych tradycjach przetwory. Przez pierwsze lata nasza oferta opierała się wyłącznie na Cytrynkach z rumem. Z czasem wprowadziliśmy do sprzedaży także inne naturalne przetwory. Co ważne, wszystkie receptury opierały się na przepisach, które znajdowały się w naszej rodzinie od pokoleń.

Kultowy Przysmak Generała

Stworzenie własnej marki od zera wiązało się nie tylko z przekonaniem innych do Cytrynek, ale także ze stworzeniem nazw, etykiet i całego planu sprzedaży. Nie wszystko układało się jak w bajce, a niechęć przed nowym wcale nie była jednym problemem, z którym przyszło się nam mierzyć. Początkowo wszystkie nasze przetwory sprzedawaliśmy pod nazwą Przysmak Generała. Wiązało się to z rodzinną historią, w której teść przybył na bal przebierańców w generalskim uniformie i częstował zgromadzonych Cytrynkami z rumem. Nazwa szybko się przyjęła, a nasi znajomi zaczęli określać Cytrynki mianem Przysmaku Generała. Sprzedaż Cytrynek pod generalską banderą zdawała się więc logicznym rozwiązaniem, jednak prędko nadeszło zderzenie z rzeczywistością. Początkowo postawiliśmy na wyraziste czerwone etykiety, z czasem dodaliśmy do nich wizerunek generała. Mimo to wciąż pozostawało wrażenie, że oprawa graficzna nie pasuje do tak delikatesowego i oryginalnego przetworu jak Cytrynki. W roku 2009 postawiliśmy na całkowitą zmianę etykiety i logo, a także wprowadziliśmy hasło: Smak rodzinnej pasji. Wkrótce okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Nowa elegancka oprawa doskonale współgrała z naszymi produktami i szybko zauważyliśmy przypływ klientów. Czas na kolejne zmiany nadszedł ponad 10 lat później. W 2020 roku dokonaliśmy kolejnego rebrandingu. Zmianie uległo m.in. logo, rodzaj czcionki oraz ogólna oprawa wizualna. Obecnie stawiamy na minimalizm z nutą sentymentalizmu. Etykiety są znacznie prostsze i lepiej czytelne, ale wciąż posiadają ducha romantyzmu, który towarzyszył nam podczas zakładania marki.

Przez żołądek do serca, czyli siła poczty pantoflowej

Naszą siłą od początku był bezpośredni kontakt z klientami. Konsumenci podpowiadali nam, jakie produkty im smakują, mieli też wpływ na ostateczny wygląd logo i etykiet. Przez pierwsze lata pozyskiwaliśmy zlecenia przede wszystkim za sprawą poczty pantoflowej. Zadowoleni z realizacji zamówienia klienci przekazywali opinie o naszej firmie swoim znajomym i tak trafiali do nas nowi konsumenci. Wiele wspaniałych osób poznaliśmy też na licznych targach. Niektórzy z odwiedzin na naszym stoisku uczynili swoją tradycję. To właśnie takie chwile sprawiają, że nabieramy jeszcze więcej siły i przekonania, że to, co robimy, ma sens. Doceniają nas też specjaliści, którym zawdzięczmy liczne certyfikaty i nagrody m.in. Polski Producent Żywności 2018 i Dobry Produkt 2021. Jakie są nasze plany na kolejne 20 lat? Przede wszystkim pragniemy być dalej firmą rodzinną, której pracownicy mogą na sobie polegać. Od samego początku towarzyszy nam misja propagowania zarówno dziedzictwa rodzinnego, jak i kulinarnego dziedzictwa Mazowsza oraz całej Polski. Bazujemy na regionalnych produktach, dzięki czemu wspieramy mazowieckie gospodarstwa. Ponadto kilka lat temu zaczęliśmy własne uprawy owoców, warzyw i roślin miododajnych. Chcemy udowadniać, że zdrowe i naturalne przetwory mogą zachwycać zarówno swoimi właściwościami, jak i niesamowitym smakiem. Cytrynki z rumem, domowe konfitury, syropy, chrzany czy desery – to produkty, o których smaku nie sposób zapomnieć. Mamy nadzieję, że kolejne lata przyniosą nam jeszcze więcej wyjątkowych spotkań, szalonych wyzwań i smakowitych receptur.

Jesteśmy dla Was od 20 lat!
Jesteśmy dla Was od 20 lat!
Jesteśmy dla Was od 20 lat!
Loading...